Gör en egen låt...

Idag hade vi en lite speciell musiklektion. Vi har ju vikarie eftersom våran lärare ska vara borta i 3 veckor. Så vi trodde ju att vi som vanligt skulle få en låt och sedan utföra den. Men denna gången fick vi lapp och sen berättade han att vi skulle göra en egen låt. Jag drabbades av lite halv panik eftersom jag trodde man skulle få göra en var och sedan spela upp. Eftersom jag bara kan några få akord på gitarr kan ni ju förstå hur det skulle låta. Men sen kom det fram till att vi skulle delas upp i fyra grupper. Alla grupper fick olika uppgifter. Uppgifterna var att skriva text, fixa komp, skriva akord och komma på en melodi. Jag hamnade i melodi-gruppen och trodde att det skulle vara jätte enkelt. Men sedan fick vi veta att vi inte fick höra eller se något av de andra gruppernas arbete. Att komma på en fungerande melodi utan någon att ens veta vilken genre låten skulle vara.

Vi fick 40 minuter på oss innan vi skulle framföra det vi kommit på. Melodin, kompet och akorden funkade ganska bra tillsammans men sen så var texten lite "hemsk" så det passade inte riktigt in.

En rolig och annorlunda lektion! Mer av det tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0