För mycket hat

Kom att tänka på en sak förut. Alla klagar på de bloggar som provocerar och är allmänt elaka. Men sen när det kommer till kritan så är det så alla andra är med egentligen. Vi älskar att vara elaka mot dem och sprider rykten till skvaller bloggar och så vidare. Det är som att det hela är en enda stor ond cirkel. Som att människor njuter av att förnedra andra människor. Alla verkar ha något elakt inom sig som de får ut genom att gå och prata skit om någon. Det finns såklart undantag eftersom det finns väldigt många snälla och godhjärtade människor med. Men på något sätt så känns det som att vårat samhälle i dagens läge nästan är uppbyggt på det sättet. När dagens höjdpunkt för många unga flickor är att komma hem och läsa om senaste bloggbråken och tycka till. Eller att sitta och lägga upp elaka inlägg för att få fler läsare. Det är ju faktiskt så att i många fall är det just det elaka som får många läsare. Man ger dem exakt vad de vill även om man bara är inne på sidan för att skriva hatkommentarer. Jag känner att jag verkligen är trött på detta och det skulle vara härligt om lite fler började skriva lite mer positivt i sina bloggar. Kanske hålla bråk och sådant utanför bloggen.

Men det är bara min åsikt. Men vem orkar läsa sådant i längden?

Postat av: alleballe

det är för demesta alla kända bloggare som hittar på bråk för att få läsare, heelt onödigt egentligen att läsa dom då men det finns "riktiga" bloggar också som inte håller på med bloggbråk och är mogna, dom kan man ägna sin tid åt (: Men man får ju läsa vad man vill.

2010-02-10 @ 19:59:45
Postat av: Viktoria

Min blogg är väl glad? ...eller? ._. Jag försöker få den glad, mysig och sådär hemtrevlig i alla fall, eller snarare; gladare än den gamla bloggen.

Men jag förstår för övrigt vad du syftar på med ditt inlägg, och jag håller med <: därför följer jag bara mysiga, fina bloggar!

2010-02-10 @ 22:56:35
URL: http://letmeslipaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0