Jobb och hundar

Idag så har jag jobbat från 7 på morgen till ca 7 på kvällen! Fy säger jag bara! Jag drack kaffe för att ens hålla mig vaken. Fast då blev allt jätte roligt istället för jag fick koffeinkick. Hatar egentligen kaffe och deras var hemskt blask kaffe. Smakade mer vatten. Sen tipsade min syster mig om nån espresso grejs. Var med choklad i med så det var både godare och man fick mer energi av den! Fast då lyckades jag slarava med allt och skrämde nästan ihjäl Malin när jag välte ca 20 lock till fjäderlådorna. Det lät fruktansvärt högt och jag tror aldrig jag har skäms mer i hela mitt liv. Det var ett sådant slowmotion ögonblick när du verkligen ser vad som håller på att hända men du kan inte stoppa det. Så nu är jag både dötrött och skit pigg på samma gång. Vet inte om jag ska sova eller vara vaken därför.

Imorgon så blir det att ta hem Asterix för första gången. Han var här igår men det räknas inte eftersom det bara var någon/några timmar. Denna gången ska han stanna över helgen och jag hoppas att Meesy är snällare mot honom denna gången. Hon är verkligen hemskt surig mot nya hundar. Hon var sådan mot Baloo i början med men han fattade ju inte när han skulle ge sig så tillslut så orkade väll hon inte med det mer eftersom han bara fortsatte. Men Asterix är aningen räddare så får se hur det går.

Jag tycker det är jätte roligt att det ska komma en ny hund hit men samtidigt så skär det verkligen i hjärtat. Jag vet att innerst inne så är det inte en ny hund jag väntar på. Jag hoppas fortfarande på att det är min underbara lilla Baloo som kommer tillbaka. Men förr eller senare så kommer jag inse att det aldrig kommer hända. Jag tror inte helt och hållet att det har skjunkt in och jag förstår det inte ännu. Jag tror att det bara är tillfälligt. Tror aldrig jag kommer kunna älska en hund på samma sätt som jag älskade honom. Han var en av sitt slag och det lär jag aldrig uppleva igen.

Nej fy nu blev det långt så nu orkar jag inte skriva mer. God natt på er så får vi se när jag skriver nästa gång.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0