Livet i Santa Barbara

Klockan är halv sju på kvällen här och jag vaknade nyss. Låter dumt men gud så skönt det var att sova en liten stund. Inatt var första natten på ungefär en vecka som jag har sovit bra. Men det som var dumt var att just den dagen behövde jag gå upp så tidigt. Så var utvilad men fortfarande trött när jag vaknade. Så när klockan började närma sig fyra så kändes det som mina gick i kors. Detta kan dock bero på att jag nyss hade ätit och halvlåg i sängen med datorn. Har en tendens att bli trött efter jag har ätit.

Här rullar livet på precis som vanligt. Det är inget speciellt med det hela längre. Läste nyss i en tjejs blogg där hon skrev att hon inte längre tänker på att hon bor på andra sidan jorden och exakt så är det för mig just nu.
Jag tänker inget vidare på att jag inte är hemma. För just nu är detta hemma för mig.


Mitt lilla men älskvärda hus! <3



Något som därimot jag går och tänker på hela tiden är pengar. Vi har inte håll budgetten och har betydligt mycket mindre pengar än vad som var planerat. Men nu får vi helt enkelt försöka hålla oss med det vi har och inte slösa något. Jag brukar vara riktigt bra med pengar och gillar att spara men bor ju med en slösnisse. Men även han börjar förstå att vi inte kan köpa allt vi vill ha.

Nu låter det som jag skyller på honom men det gör jag verkligen inte. Jag har låtit mig drömma iväg genom att tro att jag har mer pengar än vi har. Alla engångs grejer har kännts så obetydliga men de lägger på sig efter ett tag.
Men men nu finns det inget vi kan göra åt det förflutna. Bara se till att spara från och med nu.

Nu ska jag sätta mig och plugga inför midterm. Har antagligen i ljud imorgon. Läraren har inte sagt något men är nästan helt säker på det. Sen så har jag i cinematography på torsdag.

Måste bara säga en sista sak med! Jag ligger runt vg-mvg i allt! Kanske inte i ljudet dock men tror det är ett g där :)

Postat av: Alexäpple

Fint hus! :) grymt att du ligger bland MVGn och VGn :D grattis :D



har glötm svara på massa kommenterar så gör det nu.. Den bilden du skicka på frisyren, jag gilla den :D vill göra något riskfyllt, mitt hår ser ju så tråkigt ut, men frågan är om jag vågar klippa upp det så mycket, det får vi se! får dock vänta med att klippa :)

Och mina klackisar behåller jag nog faktiskt, fastän jag inte kan gå i dem! katastrof! :P tänkte köpa nya klackskor om jag nu skulle sälja dom, men en mindre klack.

Saltfilmen var ju sjukt bra, men a en aning förvirrande :P Hoppas jag svarat på alla nu :o

2010-10-13 @ 15:29:02
URL: http://abrazame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0