Torsdag

Det där med att blogga på engelska gick inte så bra xD Jag tänker för mycket när jag skriver så det går så otroligt långsamt. Inte så smart att försöka hinna med ett inlägg innan lektionen börjar med andra ord :) Men funderar på att göra en helt ny blogg där jag ska skriva endast på engelska. Då kanske jag äntligen lär mig att prata och skriva utan att det ska vara jobbigt.

Det är lite lustigt att jag valde att flytta till Usa när jag fortfarande har problem med att svara. Men jag gjorde ju språktestet så det är ju inte jag som sa att jag var bra nog ^^
Har dock hört folk som är extremt mycket sämre än mig. Jag har bara problem med att jag hela tiden letar efter rätt ordval och fraser. Jag är rädd för att göra fel så därför gör jag inget alls istället.

Idag har det varit en ganska seg och tråkig dag. Först och främst så gick jag verkligen inte och la mig i tid. Kan bero på att jag slutar 10 men får för mig att jag kan sitta vid dator efter lektionen. Det resulterade i att jag inte sov bra och knappt kom upp på morgonen. Blev också retad av min käre pojkvän för att jag sätter mig upp i sängen på morgonen och bara glor rakt ut i luften. Att jag har gjort så varje gång när jag är trött de senaste 3 åren hade han inte lagt märke till.

När vi kom till skolan så fick vi veta att vi inte behövde vara där. Så det var bara att vandra hem igen. på andra lektionen så skulle vi pitcha våra filmidéer och det gick åt helvete. Jag har extrem scenskräck och att jag behövde prata på engelska gjorde det inte bättre.

Nu ska vi kolla om det är någon fest hos grannarna så kanske skriver lite senare. Möjligt att jag lägger upp lite bilder med. Än så länge har jag bara lagt upp på facebook.

See ya! <3

Postat av: Charlene

Jag tror att du rätt så snabbt kommer bli bättre på engelska.



Jag köpte precis en sådan sängram som du har i bilden på din header :)



Sv: Tack, jag förstår vad du menar ;)

2010-09-10 @ 16:26:30
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0