En dröm..

Min högsta önskan i så många år är att skaffa en hund. Jag vet många som säger: men du har ju en hund. Jag vet och ja jag har den absolut underbaraste hunden man kan ha men jag vill ha något mer. Jag vill ha en helt egen hund. Som är mitt ansvar, som jag ska träna och leva mitt liv med. En familjehund känns som en helt annan sak. Även om jag skulle velat ta med henne till olika ställen och tränat i olika grener så kan inte jag avgöra det. Nu är dock min hund aningen äldre nu så inget av det där är möjligt längre. Hon orkar inte sådant längre.

Men just nu känns det som det verkligen bara är en dröm. En dröm som aldrig kommer uppfyllas. För varje gång jag känner mig redo så finns det något där för att stoppa mig. Jag vill ju göra det smarta. Vänta tills jag har tid och pengar för det. Jag vill inte ta en valp till ett hem där det inte finns tid för den. Men så tänker jag, för att ha råd så måste jag jobba och spara pengar. Men om jag ska ha tid för en valp, hur ska jag då kunna ha ett heltidsjobb?

Det går inte ihop för mig för tillfället och jag vet inte om det är för jag är som ett barn som saknar logik. Men det skulle kännas mycket bättre om jag bara hade en plan. Om jag hade ett datum, en dag eller ett år då jag visste att ni kan jag göra det. Men det sägs ju som att det är lite som att skaffa barn, man är aldrig redo. Men varför känner jag mig så redo då? Jag kastas fram och tillbaka mellan att vara mogen och följa mitt hjärta. Frågan är vad man ska lyssna på?

Men jag vet säkert att detta året så blir det ingen hund. Det finns inte rum i mitt liv för det än. Jag måste lägga tiden på att växa upp och allt som hör till det. Men hoppet är att när jag blir klar med det så finns det inga hinder längre. Då kanske min dröm äntligen blir verklighet.




Meesy <3

Postat av: Karoline

fina fina Messy

2011-04-30 @ 12:33:35
URL: http://karolines.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0