Baaaaah..

Jag får beslutsångest. Jag vill verkligen ha en ny kamera och då hittade jag Canon EOS 7D som verkar skit bra. Den kan ju också filma i HD och det är just det jag är ute efter. Men det som då blir problemet är för att kunna ha råd med den så måste jag sälja min gamla kamera. Folk säger, det är bara en kamera och vad ska du med den gamla till när du får en ny. Men jag har svårt att tänka så. Jag älskar den kameran och jag kämpade så hårt för att ha råd med den. Det är inte så att jag kan med att sälja den hur som helst. Det är min första riktiga kamera och den första jag betalat för mina egna pengar.

Så frågan är om jag är redo för att byta ut min kamera mot en bättre.

Min nuvarande kamera



Min framtida kamera?


Postat av: Viktoria

Först och främst borde du ju ta reda på vad du kan få för den gamla, både i värsta och i bästa fall. Sedan kan du komma fram till om det är värt att sälja den. Många gånger blir de "mindre bra" (eller snarare de som inte räknas som typ proffskameror) bli nästan värdelösa på ett par år. Sen så vet jag inte så mycket om canon, och ännu mindre om just den här. Hur som helst finns det ju många billigare (beror kanske på vad man ser som billigt?) som både tar bra bilder och filmar. Nikon har flera stycken, till exempel ;D

Nejmen, utforska dina alternativ och se vad du kan få för den gamla. Så löser det sig nog :)

2011-02-21 @ 23:02:57
URL: http://worriedshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0