Borta bra men hemma bäst!

Nu är jag tillbaka i mitt underbara Santa Barbara. Åh vad jag har saknat det känner jag nu. Bara att ha ansvaret över sig själv igen känns underbart. Dock så saknar jag alla där hemma redan! Det var jätte kul att få komma hem och få vara lilla Emma för ett tag med. Hon som inte behövde tänka på vad man skulle ha till mat eller hur man skulle ha råd med saker.

Jag gillar ansvaret här men var skönt att bara kunna slappna av i tre veckor och bara vara.

Kan ju berätta lite om vår resa eftersom det alltid är trubbel med dem i vanliga fall. Denna gången var dock vår mest lyckade resa någonsin!

När vi kom till flygplatsen runt halv 4 på morgonen så skulle vi börja med att fixa våra boardingpass på en maskin. Den nekade oss passen och sa att vi skulle göra det i en av diskarna. Men då var det såklart ca en timme tills de öppnade. När vi kom fram där så säger dem att det är något fel för vi har inget biljettnummer så vi måste vänta tills kontoret öppnar. Efter vi hade väntat i 20 minuter till så får vi veta att våra biljetter inte ens finns. När våra biljetter på hemresan blev ombokade så hade inte bara tagit bort de gamla biljetterna utan hela vår retur resa. Inte nog med det utan de hade också tagit bort oss ur registret så de kunde inte se att vi hade visum heller.

Blev lagom iriterad men det fixade all åt oss och efter det fungerade allt precis som det skulle. Tills vi klev på flygbussen vill säga. De blev ca 2 timmar sena för de körde runt på helt konstiga vägar och hade ingen aning om vart vi var många gånger även om jag åkt med den bussen innan.

Men jag ska inte klaga! Detta var som sagt vår bästa resa någonsin :)

Avslutar med några fina bilder på Santa Barbara








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0