Det finns hopp i vårat samhälle

Jag ville bara skriva om detta eftersom jag vet att väldigt många kommer med kritik mot vårat samhälle och vart det är påväg så då ville jag berätta om en "fin" sak jag fick se härom dagen.

Det var en gammal man som satt på spårvagnen när jag klev på. Han såg näst intill död ut och direkt frågade alla hur det stod till och om de kunde hjälpa. Mannen sa att han mådde bra och att han bara skulle hem så det inte var någon fara. Där kunde alla bara accepterat vad han sagt och vänt sig om och inte brytt sig mer men de gjorde de inte. De gick fram en tjej som visade sig vara en undersökterska som pratade med honom och han mådde så fruktansvärt dåligt men han ville inte ställa till med besvär. Då kom också chaffören bak och kollade läget och diskuterade med tjejen om han skulle behöva ambulans. Det kom fram flera "frivilliga" som kollade om han behövde vatten eller något att äta och ville hjälpa till. Då dök det också upp en annan tjej som var väldigt ung och trevlig. Hon var visst sjuksköterska så han hade två kunniga som hjälpte honom och flera därtill. Spårvagnen stod helt stilla tills ambulansen kommit så det var ingen som tänkte en enda egoistisk tanke.

Det var väldigt härligt att se att så många människor bryr sig så mycket om en person de inte ens känner. Det ger mig ett hopp på ett bättre samhälle. För då ser man de männiksor som faktiskt bryr sig om andra och som inte håller på och förstör.

Postat av: Emma

Herregud... OJ.

2009-02-25 @ 10:49:26
URL: http://smellz.blogg.se/
Postat av: TeBe

Kul att det hände.

Men en sak förändrar inte samhället

2009-02-25 @ 16:15:50
URL: http://tebe.blogg.se/
Postat av: terese

Jag tycker de kuligt att se sånt =D de samma sak som att man alltid ska resa sig upp när de kommer en människa i 60-80årlden=)

De finns faktiskt både bra & dåliga saker mer vårat samhälle tycker jag =)

2009-02-25 @ 18:51:49
Postat av: j

2009-02-26 @ 15:46:42
Postat av: Johanna (tvilling) ^ ^

Det var verkligen härligt att höra att så många människor angagerade sig där! Man blir helt varm i kroppen av tanken (:

2009-02-26 @ 15:47:48
Postat av: Karro

vad härligt att det faktiskt finns vettigt folk :)

2009-02-26 @ 20:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0