American BBQ

Idag ska det det antagligen grillas och tror aldrig jag har varit så sugen på det som jag är just nu. Kanske beror på att det är morgon och jag är jätte hungrig. Men låter ändå verkligen inte fel!

Det är en av våra amerikanska vänner som ville bjuda oss på lite riktig amerikansk mat. Matgalen som jag är så tackar jag inte nej till en sådan möjlighet. Måste säga att mat är nog det absolut bästa jag vet.



Något som jag tycker är lite roligt som vi har börjat med här är att vi har en dag i veckan då vi bjuder vår kompis på Svensk mat och en annan dag i veckan så bjuder han oss på fransk mat. Både skönt att slippa laga maten själv nån dag i veckan och roligt att få testa på nya rätter.

Den enda rätten vi har testat hittills är the holy grail som det kallas. Den innehåller potatis, créme fraiche, bacon och nån dyr ost. Det är en  väldigt speciell smak och det har tagit mig några gånger innan jag faktiskt börjat gilla det.

Försökte hitta en bil på den men allt man kan hitta med det namnet är symbolen inom kristendommen.



Men nu kan jag inte skriva mer för jag ska gå och göra iordning lite frukost :D It's all about food!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0