Det finns bättre sätt att vakna på

Idag vaknade jag av att min rumskompis knackade på vår dörr. När jag öppnade så berättade hon att det har utfärdats en tsunami varning och att de ska gå till skolan för att vara på den säkra sidan. Nyvaken och trött var det inte så lätt att greppa den nyheten och det tog ca 20 minuter innan de ens hade gått in i mitt huvud. Då blev det att springa och sätta sig vid tvn för att se om de sa något om det där.

Det blev för mycket för mig. Jag bara frös till istället för att ta ett val om jag skulle till skolan eller inte. Jag visste inte om jag skulle vara orolig eller inte. Till slut kom jag till beslutet att bara låta det vara till jag hörde något mer. Jag ska försöka hålla mig borta från stranden in vilket fall.

Jag känner verkligen med de stackars människorna som förlorat hem och vänner i Japan pågrund av detta. De finns så många japanska studenter här med så de måste verkligen vara en jobbig tid för dem med. Jag kan i vilket fall andas ut och veta att om det händer något så finns min familj och mina vänner säkra på andra sidan jorden.

Postat av: Louise

COOLT! Låter verkligen spännande! :D

2011-03-12 @ 23:45:38
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0