I väntan på bättre tider

Jag känner att för varje dag som går så börjar jag må sämre både fysikskt och psykiskt. Kanske är det att dagarna till begravningen blir färre och färre. Jag tror jag är rädd för chocken av att komma dit och allt kommer vara som förändrat. Träffa alla släktingar fast inte för att umgås utan för att sörja. Jag är verkligen livrädd för det. Jag vet inte hur jag ska hantera allt sådant.

Sen att jag snart ska vaccinera mig verkar påverka med. Jag skakade hela vägen till skolan när jag trodde det var idag. När jag fick veta att det var nästa vecka så blev det inte bättre heller. Jag vill bara få det gjort så jag kan slippa tänka på det. Men alla har verkligen skrämt upp mig så jag är livrädd. Tänk om jag är en av dem som faktiskt blir sjuk av vaccinet? Jag vill inte ta det egentligen men jag gör det för att inte ha en chans att föra det vidare till min familj.

Allt detta har gjort inte heller denna dagen har varit så bra. Jag hoppas att det kommer bättre tider snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0