Det man vill ha måste man kämpa för

Jag känner hur mycket jag redan nu påverkas av mitt beslut att studera utomlands. Jag känner mig orolig över att inte komma in pågrund av för låga betyg i Engelska. Jag oroar mig för att om jag tar ett studielån, hur ska jag klara mig när jag kommer hem igen? Det är så mycket små saker som redan i början gör mig livrädd. Det får mig att fundera på om det är värt det. Jag vill det mer än något annat och det skulle verkligen göra att jag slapp känna fruktan inför studenten. Alla verkar känna att studenten är något positivt men jag känner motsatsen. Vad är det underbara att skolan är slut när man står där utan jobb och inte har något kvar. Skolan är något jag uppskattar och stannar gärna ett tag till. Så på det sättet är det väldigt positivt och gör att det blir värt att vara fattig ett tag. Jag får en upplevelse för livet och jag lär bli mycket bättre på Engelska med.

Är det någon som har studerat utomlands? Skulle vara jätte bra om jag fick höra lite från andra om vad de tyckte om det. Kan underlätta mitt beslut!

Måste veta om det är värt att kämpa för nu när jag har så mycket annat att tänka på..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0