Litteraturhistoria

Nu pluggar jag för fullt. Trotts det så åker det bara rakt igenom huvudet och ut igen. Jag har knappt memorerat något alls. För att jag ska kunna memorera något så måste jag ha ett intresse och jag bryr mig faktiskt inte det minsta om litteraturhistoria. Även om jag gillar att lära mig så väljer min hjärna av sig själv att sortera bort denna slags information eftersom jag anser att jag inte har någon nytta av det.

Men har faktiskt nu efter mina nya metoder fått lite information att stanna i huvudet. Det tog väldigt lång men till slut så kan jag nästan allt om en av de sex epokerna. Lyckat eller hur? Så nu är det bara att lära sig de fem andra för jag vill faktiskt få godkänt på provet imorgon. Någon som har tips på hur man ska ha lättare att komma ihåg "tråkig" information? Jag gör till exempel så att jag försöker komma ihåg allt och utan att kolla på papprena skriva ner allt jag minns. Efter det kollar jag på papprena och gör sedan samma sak igen. Tro det eller ej så brukar det funka för mig.

Men nu ska jag ta paus och se på en film med min älskling. Så ni får ha det så bra!

Postat av: Viktoria

Mammor som förhör en är det bästa som finns i pluggande-väg! Brukar läsa allt en gång, till provet igår läste jag inte ens noga och hoppade över lite (A) Sen förhörde mor mig tills hon tyckte att jag var pinad nog.

2010-03-16 @ 08:33:58
URL: http://letmeslipaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0