Full rulle

Igår var minst sagt en fullspeckad dag. Den började med ett prov som jag gått och varit rädd över att jag inte skulle klara. När jag väl gjorde det så kändes det hur bra som helst. Det var ca 5 frågor där jag inte kände mig helt säker på men resten tror jag att jag klarade utan problem. Den läraren är så himla rolig också. Det var inget vanligt prov med tråkiga och invecklade frågor utan typ i denna stilen: Om dina vänner sitter och dricker öl och bråkar om vad som är bäst kvalité på, film eller video så svarar du. A) dude shut up I'm whaching Jersey Shore B) Duh film is better C) Duh video is better.

Orkade inte översätta svaren för det skulle ta bort charmen xD Kom inte ihåg frågan helt så därför skrev jag den på svenska :D

Efter provet så var det möte med våran film grupp. Hatar att jag har kommit i den gruppen. Ingenting händer och regissören tror att han kan bestämma allt och säger till oss att han skiter i om vi får dåliga betyg för hans film är viktigare. Han hamnade bara som regissör för att skrev manuset som blev utvalt. Han tror även att han bestämmer över producenten som är hans "chef". Men men.. kan inte direkt byta grupp.

Efter det så var det iväg och göra uppgiften för nästa ljudlektion. Vi skulle spela in en scen av en film och göra ett exempel med bra ljud och ett med dåligt ljud.

Det tog skit lång tid och var hur veligt som helst för ingen riktigt visste vad de hade för roll i produktionen. Jag var kamera opperatör och producent så var jag som egentligen bestämde allt men jag visste ju inte heller helt vad jag skulle göra. Första gången jag ens har fått en så stor roll.

Till slut blev vi klara iaf och jag är nöjd. Väntar spänt på att få se det färdiga materialet.

När jag kom hem så sa Chris att vi skulle gå direkt så hann knappt lägga in min väska innan jag vände och gick ut ur dörren igen. Då skulle jag nämligen hjälpa till med deras ljudläxa genom att vara skådespelare.

Efter allt detta var jag helt slut. Så vi bestämde oss för att ha filmkväll och bjuda över lite folk. Var jätte trevligt och vi såg på The lovely bones. Skit fin film men hade väntat mig lite mer av den.

Nu kommer ni antagligen inte ens orka läsa hela texten xD Får skriva mindre och oftare och använda mer bilder :D

Postat av: Karoline

the lovely bones är jättevacker! läs boken också! vore jättekul med fler bilder också :) och gött att det gick bra på provet!

2010-10-16 @ 12:56:00
URL: http://karolines.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0