Update

Underbart! Hade skrivit ett helt inlägg och just då ska datorn hänga sig. Är riktigt besviken på mitt val av dator. Den är helt ny och ändå händer sånt här dagligen. Saknar min macbook så himla mycket! Alla verkar ju ha en förutom jag med.

Nu om livet i Santa Barbara! Börjar äntligen känna mig som hemma. Fått in mina egna små rutiner och liknande saker. Ibland känns det dock som att det bara är en semester och att jag snart kommer vara hemma igen. Det gör det lite jobbigare för mig eftersom jag verkligen saknar min familj och mina vänner. Att ha husdjur är också något som är extremt svårt att klara sig utan helt plötsligt. Känns som jag ser hundar överallt här!

Klockan är mycket här nu men kan inte sova. La mig vid 8 eftersom jag var helt slutkörd efter dagen. Sov i ca 2 timmar innan jag vaknade och var helt klarvaken. Det är alltid lika trevligt! Kommer få ta stöten imorgon när jag knappt orkar med mina lektioner. Imorgon är min jobbiga dag i skolan. Börjar vid 8 på morgonen och slutar vid 20 över 10 eller något liknande. Sedan har jag håltimme tills klockan 5 på eftermiddagen och den lektionen håller på tills kl 10 på kvällen. Hoppas jag både hinner fixa mina läxor och få lite sömn under håltimmen.

Har underhållt mig med att kolla klart på alla ugly betty avsnitt och jag var faktiskt besviken av slutet. Hade väntat mig liiite mer! Tråkigt att det inte kommer ut fler avsnitt med.
Så nu gav jag mig nyss in på en ny serie som jag har sett några gånger på tv:n. Den heter Veronica Mars och jag tror den gick på ettan eller tvåan. Har bara sett ett avsnitt men gillar den så blir nog att följa alla avsnitt :)

Skaffade en tröja och mjukisbyxor med skolans tryck härom dagen! Älskar dem! Har alltid gillat skoltröjor så känns underbart att kunna ha en själv som faktiskt betyder något. Vet att många i sveige går runt med skoltröjor från olika amerikanska skolor men vad är egentligen meningen med det. det är ju inte roligt om det inte betyder något för än.

Bilderna är inte bra eftersom jag tog dem med min cam. Kände dock att jag var tvungen att lägga upp bild eftersom jag har varit dålig med att ladda upp bilder.





Nej nu får ni faktiskt klara er utan mig! Ska fortsätta se på serien och kanske försöka lägga mig igen! Men ha det så bra tills nästa gång :D

Postat av: alexandra

Finfin :D



jag har inte heller ngn macbook ;< Saknar änna att ha en äppledator nu..!

2010-09-01 @ 13:57:35
URL: http://abraxame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0