Är det påsk?

Idag är det tydligen påskafton. Inget jag direkt känner av. Inget påskpynt, inget påskägg och ingen påskmat. Känns som alla har påsk utan mig. Jag saknar att vara hemma och bråka om vems kyckling det är som faktiskt fungerar eftersom alla utan en av de kvittrande kycklingarna är trasiga.

Det är väll det där med att bli vuxen. Man har inte samma gamla traditioner. Man kan inte alltid tro att allt kommer vara likadant hela ens liv. Saker förändras vare sig man vill eller inte. Men ska göra det bästa av det. Kommer nog gå till nån affär och köpa lite påskgodis sen och fixa upp lite eget påskmys. Sen ska vi ju iväg och skjuta idag och den turista lite och det är ju alltid roligt.

Men nu får jag ta mig upp ur sängen vi vi kan börja röra på oss! Men alla får ha en underbar påsk!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0