Att inte veta..

Jag börjar känna sådär att jag inte helt vet vart jag ska ta vägen när jag kommer hem. Kommer jag få jobb, kommer jag inte? Vem vet! Så började kolla runt på utbildningar. För första gången något som jag verkligen kan tänka mig att ägna resten av mitt liv med. Visst trodde jag att film var mitt kall när jag var 15 år men nu börjar jag känna att det är en alldeles för kall och hård värld för mig. Det enda som faktiskt intresserar mig i den branshen nu för tiden är cinematographyn. Det som är själva konsten i det hela.

Men i vilket fall så var det djur utbildningar jag kollade på, hund utbildningar för att vara mer exakt. Det som är något jag verkligen brinner för här i livet. De ultimata skulle vara att studera hund psykologi. Men nej då där krävdes det nån tidigare utbildning och man var tvungen att vara 21. På det så låg den i Stockholm också. Så det hoppet försvann lika fort som det kom. Den som jag sedan intresserade mig för var hund instruktör och allt verkade perfekt. Allt som krävdes var hundvana och den låg i Göteborg. This is it tänkte jag och allt verkade helt plötsligt glasklart, tills jag såg priset. 23 900 kr för en utbildning på 270 timmar.

Jag vet inte med er men jag har inte några sådanna summor liggandes och skräpar. Så enda chansen till en sådan utbildning är att komma hem och skaffa jobb och sen söka. Så tillbaka till ruta ett igen. Antar att det kanske är bäst att inte veta..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0