Världens undergång

Ja så idag ska världen tydligen gå under. De suger ju eftersom jag ska hem om två dagar! Nej men helt ärligt? Hur mkt vågar man tro på allt som folk säger.

Det känns inte heller som denna teorin går så fruktansvärt mycket ihop. Det är tydligen såhär att denna mannen har studerat biblen hela sitt liv och säger att detta är det som bibeln säger inte några mänskliga spekulationer. Jag undrar då om han har i åtanke att biblen faktiskt är skriven av människor och det är inte direkt så att det är gud han själv som har sagt vad som ska skrivas ner. Nej jag är väldigt skeptiskt till detta och det tror jag väll resten av världen är med. Det som jag tyckte var roligt med var att han sa att i hela världen skulle det vara en jätte jordbävning, den största som mänskligheten någonsin har skådat. Hur tänker han då? Eftersom om man som i sverige bor i mitten på en kontinentalplatta så kan man ju inte ens få jorbävningar.

Nej vi får väll se ironin i det hela och hoppas att det bara är en galen gammal man. Vare sig det är den sista dagen nu eller om hundra år så ska man alltid vara den bästa människan man kan vara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0