Semester

Det är sjukt härligt att vara ledig! Jag är dock trött dygnet runt. Jag längtar tills det att jag får hoppa ner i sängen och dra ett varmt täcke över mig. Men ändå håller jag igång.

 

Från fredag till tisdag hade vi hemma Nalah på prövotid. Även om hon är vår så var det lite för att vi skulle se hur det fungerade för oss. Se att kemin stämde och att inga konstiga beteenden uppkom. De förra ägarna kunde ju suttit och sagt att all möjlig skit för att sälja på oss henne. Men allt kändes helt underbart. Vi behöver öva henne på att vara ensam bara. Det tycker hon inte om!

 

På tisdagen åkte vi även förbi morfar och övernatta eftersom vi skulle till Gotland följande dag. På Gotland var det så oerhört vackert. Himla mysigt ställe! Skulle gärna bott där om det inte låg så långt från allt. 3 timmar till fastlandet är liiite väl mycket!

 

Igår kom man då hem igen. Jag orkade knappt hålla ögonen öppna tills det att jag kom in genom dörren. Men det var bara att hålla sig vaken eftersom vi skulle iväg och hämta Nalah. Nu så har vi dock bytt namn på henne då vi inte tyckte att hon lyssnade på namnet. Med hundar är det ju alltid bra att ha ett s eller t i namnen. Hennes nya namn är Zelda. Hon är ju trotts allt vår lilla prinsessa!

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0