Det blir inte lättare...

Fy denna dagen har inte varit alls rolig! Jag har kämpat med att försöka att hålla mig glad. Även försökt ha ett leende på läpparna trotts det att man bara vill ligga i sängen och försvinna ett tag. Alla ni som någonsin har förlorat ett djur förstår hur det känns men kan vara svårt att fatta för den som kanske aldrig har haft ett husdjur i hela sitt liv. Det är ju faktiskt en familjemedlem.

För varje dag som går så gör det till slut lite mindre ont men saknaden ligger alltid kvar. Jag minns så väl när vi var och kollade valpar. Jag sprang runt och lekte med halva kullen och var helt till mig. Jag fastnade för en valp med sån energi som bara ville leka och busa hela tiden. Hon var även minst i kullen och hade aningen kortare nos än vad en vanlig collie har.

Det var bara två valpar kvar och vi skulle välja mellan just denna och en betydligt lugnare valp som bara lunkade runt i sina egna tankar. Hela familjen fick rösta. Självklart ville jag ha den lekfulla men jag hade blivit lite rädd för henne då hon hoppat på mig och rivit mig i ansiktet av misstag. I sista sekunden ändrade jag mig och struntade i om jag var rädd och vi köpte denna helt underbara valp.

Vi tog hem henne och hon döptes till Meesy (även kallad Meesy flower). Det var en bokstav för varje person i familjen och det var ett namn hon kom att växa i.

Jag har älskat henne hunden av hela mitt hjärta och kan inte förstå att hon inte finns här längre. Jag önskade bra att jag kunde varit med henne mer innan det fick såpass långt. Men nu träffar hon kanske Baloo där hon är!

Det blir aldrig lättare även om man har varit med om det tidigare. Man är ju galen som skaffar djur egentligen!


Postat av: Carroo

:( <3

2012-06-17 @ 13:34:10
URL: http://carronen.myshowroom.se/
Postat av: Carroo

:( <3

2012-06-17 @ 13:34:25
URL: http://carronen.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0